Asteria's Magisch Kleurenpalet

vrijdag 15 juli 2022

Voor mooi lang haar

Oma en ik waren waren altijd van de schoonheidsverzorging uit de keuken. Vanochtend vond ik bij het opruimen weer wat oude recepten. Ik ga hier mijn favoriete haarrecepten delen, want ik vind dat lang haar of het nou grijs is of niet, goed moet worden verzorgd.

Natuurlijk zit ik nu dit te schrijven met een douchemuts op en daarover een handdoek gewikkeld en laat ik daaronder mijn eerste recept inwerken. Dat is als volgt:

Snelle crème behandeling.

1 ei
2 eetlepels wonderolie
1 theelepel azijn
1 theelepel glycerine

Middelen ter verbetering van het haar zijn evenzeer voor mannen van belang, vooral nu ook zij dikwijls wat langer haar hebben.
Meng de ingrediënten goed door elkaar. Masseer het mengsel in de hoofdhuid, wikkel het hoofd in een warme handdoek, laat het middel intrekken en was het er vervolgens uit. Ik gebruik in deze recept wonderolie omdat dit enigszins hard wordt als het wordt blootgesteld aan de lucht en daarmee het haar dus meer volume geeft. Na toepassing van dit recept zult u merken dat uw haar dikker, glanzender en handelbaarder is geworden.
Dan is er nog een ander fijn recept:

Honing-crème behandeling

1 ei
1 theelepel honing
2 theelepels olie (kokosnoot- of olijf-)

Meng de ingrediënten en masseer het mengsel goed in de hoofdhuid. Neem een stoombad en was het haar daarna met shampoo. Hierdoor wordt het haar erg soepel en blijft het dagenlang goed zitten zonder dat het slap en futloos wordt als het middel er eenmaal uit is. Deze behandeling is met name geschikt voor fijn, enigszins droog haar.

Let goed op bij het uitspoelen. Met te warm water heb je een scrambled egg op je hoofd.

Veel ingrediënten zijn meestal al in de keuken te vinden. 
Glycerine kun je o.a. in veel reformwinkels kopen of online bestellen. 
Ik vind het een aanrader!