Asteria's Magisch Kleurenpalet

zondag 17 juli 2022

Een la met hartversterkers inrichten

Er zijn in het leven momenten waarop onze ziel beproefd wordt. We kunnen ons hierop voorbereiden met een la met hartversterkers die er is voor die avonden of nachten is dat je het liefs de lakens over je hoofd zou willen trekken. Mijn toevluchtsoord is mijn linker bovenste laadje van ladekast in de slaapkamer, mooi bekleed met mooi gekleurd papier waar ik blij van word en geleidelijk aan gevuld met kleine hartversterkers die ik mezelf gun.


Dat zijn: kleine cadeautjes, chocolaadjes, klein flesje rode wijn en glas, knabbeltjes, aromatherapie voor onder de douche, flesje rescue remedie van Bach, mengsel van lavendel en rozenblaadjes (ik noem het mijn snuivertje) in een droomkussentje, oude brieven of foto’s met mooie herinneringen, plakboek of dagboek, mooie tijdschriften met mijn lievelingsonderwerpen. 

Dus een la vol genietingen waaruit we alles kunnen pakken om je zelf te vertroetelen als er een periode zich aandient van zware vermoeidheid of depressie.

Op zo’n depri dag zet je een aantal kaarsen op een dienblad voor een spiegel van bijvoorbeeld een toilettafel. Steek de kaarsen aan en creëer je eigen noorderlicht. Zet een rustig muziekje op en stap in je bed met schone lakens. Baad je weelde met de genietingen uit de la. Even lekker de tijd voor jezelf. 

Als je zo’n la gaat inrichten, zorg dan dat je het van te voren mooi bekleedt. Als je die opendoet je een prachtige collectie ziet, met liefde gegeven geschenken die je jezelf zo gunt! 


Rijkdom in Eenvoud