Asteria's Magisch Kleurenpalet

zondag 17 juli 2022

Psychologie en Magie van Groen

 

Green man

Groen is een van mijn lievelingskleuren. Vandaag is het vrijdag en groen hoort bij deze dag, dus de juiste tijd om over deze kleur te schrijven. Nu heb ik het wel over groen in het algemeen, want er zijn verschillenden tinten in deze kleur. Wat doen groen precies?
Groen is de kleur van de natuur, de groei en overvloed. Van kerstmis. De kleur van liefde. De kleur van geld.
Groen is fris, vers en vernieuwend.
Het is een rustgevende kleur en brengt een kalmerende invloed op lichaam en geest. In een stress achtig bestaan; kom dan tot rust in het groen. Schilder de muren groen of ga net zoals ik vaak deed na een drukke dag wandelen in een park of een tuincentrum. Daar is de kleur en geur groen. Heerlijk.
Groen staat voor veiligheid, denk aan verkeerslichten: het is veilig je kunt door rijden.
In kleding maakt het: evenwichtig, geduldig, georganiseerd, sympathie, meewerkend.
En wil je een nieuw plan uitwerken? Zaai het! Door in een groene pot je plan te stoppen en het zal zeker vruchten afwerpen. Laat de zaadjes van jouw plan of talent ontkiemen. Geef het de tijd om te laten groeien.
Zo kan ik uren over deze kleur vertellen, van wat het met je doet en wat je ermee kunt. Maar dat doe ik verder tijdens mijn cursus